شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ 06 July 2024
يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۷۴۵۹۶

 ترامپ به دنبال توقیف فیلم کارگردان ایرانی الاصل!

 ترامپ به دنبال توقیف فیلم کارگردان ایرانی الاصل!
وکلای ترامپ در تلاش برای جلوگیری از فروش و اکران فیلم The Apprentice در ایالات متحده هستند. فیلم  The Apprentice به کارگردانی علی عباسی، کارگردان ایرانی الاصل، درباره ترامپ ساخته شده و سباستین استن در آن نقش ترامپ را بازی می‌کند. 
نویسنده
زهرا غفوری

تیم حقوقی و وکلای «ترامپ» در اوایل این هفته اعلام کردند که علیه فیلم «علی عباسی» کارگردان ایرانی اقدام قانونی خواهند کرد. این اقدام حقوقی وکلای «ترامپ» به دنبال اولین نمایش جهانی فیلم «کاراموز» ساخته «علی عباسی» در بخش مسابقه اصلی جشنواره کن است. در جریان نمایش این فیلم در جشنواره کن، مشخص شد که کارگردان و نویسنده فیلم، با سلب مسئولیت مبنی از سازندگان فیلم، بر تخیلی بودن وقایع تصویر شده تکیه زیادی می‌کنند. 

بر اساس بیانیه‌ای که چندین رسانه منتشر کرده‌اند، در پاسخ به نامه توقف و تهدید وکلای ترامپ، تهیه‌کنندگان این فیلم گفتند که «این پرتره‌ای منصفانه و متعادل از رئیس‌جمهور سابق است. ما می‌خواهیم همه آن را ببینند و سپس تصمیم بگیرند.»

«علی عباسی» به نظر می رسد که نگران اقدامات قانونی تیم حقوقی ترامپ نیست. او گفت: «تیم دونالد باید قبل از اینکه از ما شکایت کنند، فیلم را ببینند. «همه همیشه درباره شکایت او از افراد زیادی صحبت می کنند. با این حال، آنها درمورد میزان موفقیت او صحبت نمی‌کنند.» 

اما نکته بحث برانگیز درباره فیلم، صحنه تجاوز جنسی «ترامپ» به همسر اولش «ایوانا» بود که بر مبنای یک حمله ادعایی در سال ۱۹۸۹ ثبت شده و در گذشته هم در روند طلاق این زوج در سال ۱۹۹۰ به تفصیل شرح داده شده بود. «ایوانا» مدتی بعد ادعای خود را پس گرفت.

این فیلم نگاهی به زندگی شخصی و حرفه‌ای دونالد «دونالد ترامپ» می‌اندازد که بعنوان یک تاجر املاک در نیویورک در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ فعالیت می کرد. در این فیلم «جرمی استرانگ» در نقش وکیل ترامپ و «روی کوهن» و «ماریا باکالووا» در نقش «ایوانا» همسر سابق «دونالد ترامپ» نقش آفرینی می‌کنند.

ادامه تلاش ترامپ برای توقیف فیلم کارگردان ایرانی الاصل

«کارآموز» مورد استقبال منتقدان قرار نگرفت و برخی آن را فیلمی بد با ارائه اطلاعاتی تکراری درباره «دونالد ترامپ» توصیف کردند، هرچند از بازیگران این فیلم تمجید کردند.

منبع:گاردین

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی